19. okt 2016

Hvis du får kaffe, når du har bestilt en cola…

konference

Husker du at fortælle deltagerne, hvad der skal ske på din konference?

Når du arrangerer en konference, er det vigtigt, at deltagerne ved, hvad de går ind til. Hvis de ikke ved det, risikerer de nemlig at blive slemt skuffede – også selvom du har arrangeret en rigtig god konference.

Forestil dig, at du holder en konference om bæredygtig energi. Dit formål er, at deltagerne skal orienteres om den seneste udvikling indenfor vindenergi. Du har derfor samlet landets skarpeste hjerner indenfor vindenergi, som dagen igennem vil holde foredrag.

Som udgangspunkt har du arrangeret en konference, der er interessant for mange.

Deltagerne forventede bare noget andet. De ville præge agendaen og de troede, at der skulle diskuteres forskellige former for bæredygtig energi. De ville netværke med andre i branchen og skabe partnerskaber.

Når de går hjem, er de derfor skuffede.

Din konference har ikke været dårlig! Det har været interessant og lærerigt. Men hvis du får kaffe, når du bestilte en cola – ja så bliver du højst sandsynligt ikke tilfreds.

Nøgleordet er: Forventningsafstemning.

Deltagere skal vide, hvad de går ind til. Ellers er der stor risiko for, at de bliver skuffede. Og som arrangør starter forventningsafstemningen hos dig!

Du skal helt fra planlægningens begyndelse gøre dig klart, hvad deltagerne skal have ud af din konference. Når du sender invitationer ud, skal det allerede her fremgå meget tydeligt, hvad dine deltagere kan forvente sig af dit arrangement og hvad de vil få ud af deres deltagelse. Hav meget gerne programmet med i invitationen, så dine deltagere konkret kan se, hvad dagen byder på.

Men hvorfor stoppe der? Fortæl dem det igen til selve mødet:  ”I dag skal I høre om de sidste 5 års udvikling i den danske vindmølleindustri. Top 3 danske aktører vil desuden gennemgå deres syn på fremtidens muligheder og trusler for industrien. Du vil gå hjem med en god viden om markedet i dag og fremtidens potentiale”.

Det er så simpelt og det gør en kæmpe forskel.

Både for dig – for dine deltagere – og for din konference.

Gå aldrig glip af et blogindlæg! Tilmeld dig ConferenceCares nyhedsbrev

Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet,

About The Author

Mette Fisker er direktør i ConferenceCare og har en fortid som bl.a. kontaktdirektør i Pfizer. ConferenceCare er et konsulenthus med specialister i rådgivning, projektledelse og digitale løsninger inden for konferencer, møder og events med et fagligt indhold.

This is a demo store for testing purposes — no orders shall be fulfilled. Dismiss