22. feb 2017

7 måder at få flere deltagere til dit arrangement

få flere deltagere

Hvordan kan jeg få flere deltagere til mit arrangement?

Hvis du har stillet dig selv det spørgsmål, er du helt sikkert ikke den eneste.

De fleste mødeplanlæggere har siddet med udfordringen, og det kan give enhver sved på panden, hvis tilmeldingerne ikke ruller ind som forventet.

Ingen deltagere – intet arrangement.

Vi har som bureau igennem tiden set mange eksempler på arrangementer, hvor der var stuvende fuldt – og desværre også det modsatte.

Det er heldigvis vores erfaring, at der er meget, man kan gøre for at få flere deltagere til sit arrangement.

Her får du 7 måder hvorpå, du kan få flere deltagere til dit næste arrangement.

1. Vær i god tid

Tid er i dag en af vores mest kostbare ressourcer.

Så hvis vi skal rive en hel eller en halv dag ud af kalenderen for at deltage i et arrangement, så skal vi også have muligheden i god tid.

Er du for sent ude, så har dine deltagere måske lagt andre planer. Eller de har for travlt med den daglige trummerum til at tage til dit arrangement.

Vær derfor i god tid, hvis du vil give deltagerne den bedste forudsætning for at kunne tilmelde sig.

2. Lækker og unik

Der er ikke langt fra indbakken til skraldespanden. Enten fanger du interessen med det samme, eller også bliver du glemt.

Derfor skal du sørge for, at din invitation skiller sig ud fra mængden.

Gør invitationen lækker og indbydende med et flot design. Det udstråler professionalisme.

Invitationen skal have en fængende overskrift, og så skal den meget hurtigt komme til sagen.

Målgruppen skal med det samme forstå, hvorfor de er nødt til at komme til dit arrangement.

få flere deltagere

3. Ram det rigtige behov

Tid er kostbart, så arrangementet skal også være interessant nok til, at målgruppen har lyst til at bruge sin tid på det.

Det kan sagtens være, at du har planlagt et rigtig godt arrangement, som du er sikker på, at alle vil deltage i.

Men hvis du ikke formår at forklare, hvorfor det er så spændende og nødvendigt, så kommer deltagerne altså ikke.

Vær meget konkret når du inviterer.

Forklar hvad deltagerne kommer til at opleve, hvad de tager med sig hjem, og hvordan de bagefter vil kunne bruge det i deres daglige arbejde.

4. Det personlige touch

Er du mere tilbøjelig til at deltage i et arrangement, hvis en ven eller bekendt spørger, om du vil med?

Sådan fungerer det også med faglige arrangementer.

Se det som en god anledning til at tage kontakt til dine kunder og potentielle kunder. Fortæl dem om arrangementet, som du ville gøre til en god ven, og hvorfor arrangementet er interessant for lige præcis dem.

Giv desuden deltagerne mulighed for at tage en kollega med under armen.

De bliver mere tilbøjelige til at deltage, hvis de skal afsted med en god kollega eller bekendt.

få flere deltagere

5. Network dig til succes

Deltagelse i møder og konferencer er en god måde at danne netværk på.

Og for mange er det faktisk en rigtig vigtig del af det at deltage i forskellige arrangementer.

Tilrettelæg programmet, så der er anledning til netværk og vis det i invitationen.

Netværk kan foregå på mange måder. Det vigtige er, at det facilitieres. Skal du have hjælp til dette, er du velkommen til at kontakte os her.

få flere deltagere

6. Kendis effekten

Mennesker drages af andre mennesker. Muligheden for at opleve en foredragsholder, som er kendt i branchen, kan have stor indflydelse på dit deltagerantal.

Du kan altså få flere deltagere ved nøje at undersøge, hvem der er interessant for din målgruppe at opleve.

Det skal være en person, som både har noget interessant at sige og er god til at præsentere emnet.

Hvis det lykkes dig at kapre en fantastisk foredragsholder, så reklamer endelig for det.

7. Gør tilmelding let

Når du har fanget en potentiel deltagers interesse, så er det rigtig ærgerligt, hvis de ikke tilmelder sig, fordi det er besværligt.

Gør det så let som muligt.

Det bedste er, hvis de kan tilmelde sig ved et enkelt tryk på en knap.

Når du bekræfter deltagernes tilmelding, er det i øvrigt en rigtig god ide at sende dem en kalenderinvitation. Når arrangementet er i kalenderen, så er der mindre sandsynlighed for, at det bliver glemt.

Vil du vide mere om digital tilmelding, der er let at håndtere for både deltagere og arrangør, så kan du læse mere her.

få flere deltagere

Gå aldrig glip af et blogindlæg! Tilmeld dig ConferenceCares nyhedsbrev

Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet,

About The Author

Mette Fisker er direktør i ConferenceCare og har en fortid som bl.a. kontaktdirektør i Pfizer. ConferenceCare er et konsulenthus med specialister i rådgivning, projektledelse og digitale løsninger inden for konferencer, møder og events med et fagligt indhold.

This is a demo store for testing purposes — no orders shall be fulfilled. Dismiss